lesleyinindia.reismee.nl

Biefstuk

Terwijl het alsmaar heter en heter wordt hier in Chennai en de man die de airconditioning uitgevonden heeft, inmiddels mijn allergrootste vriend is, gaat alles hier ook gewoon door. We hebben inmiddels 4 vrije dagen achter de rug, dus we zijn weer uitgerust om aan de laatste fase hier in India te beginnen. We verwachten lange en drukke dagen. Nog maar een paar weken te gaan en de belangrijke deadlines komen in zicht.

Vorige week heeft Stijn mij als verrassing mee uit eten genomen naar het Green Park hotel. Dat ligt hier in de buurt. Het is een erg mooi hotel en we waren allebei toe aan een leuke avond. En wat een avond werd het... ER STOND BIEFSTUK OP DE KAART!! Stijn en ik hadden het echt al weken over biefstuk met champignonsaus, en hier stond het gewoon op de kaart! Een hotel om de hoek.. Ik volgens mij nog nooit zo lekker gegeten.. Champignonsoep, biefstuk en creme brulee met een glaasje wijn.Aangezien de biefstuk maar €4,50 kost, zijn we gisteren nog maar een keertje gegaan..

Afgelopen weekend zijn we ook naar een ander hotel geweest voor een overnachting net buiten Chennai. Het hotel had een zwembad, de (wat oude)kamer had een bad en we hadden roomservice. Van dit alles heb ik dan ook dankbaar gebruik gemaakt, natuurlijk. Lekker de hele dag aan het zwembad gelegen en 's avonds in bad en eten op bed onder het kijken van een concert van Michael Jackson dat toevallig op tv was.

De dag erop lekker uitgeslapen en weer richting het zwembad gegaan. Dat was een ander verhaal, want deze keer was er ook nog iemand anders aan het zwemmen. We raakten met de man aan de praat en uiteindelijk kregen we hem niet meer weg, omdat hij mij wel erg leuk vond: 'I really like you'. Ik kon mezelf wel voor mn kop slaan dat ik niet gewoon gezegd heb dat ik met Stijn ging trouwen... Dan hadden we daar geen last van gehad.. Uiteindelijk heeft Stijn hem onze kamer uit moeten sturen om van hem af te komen.. Ik wilde namelijk liever geen afscheidsknuffel.. Gelukkig waren we dit alles na een geweldige lunch in het hotel al weer vergeten.

Verder zijn we inmiddels 2 keer naar 'The Avengers' geweest. Jezus, wat een goede film. Voor die 2 euro per keer, maakt het ook niet uit of we nog een derde keer gaan ;). Inmiddels staat de bioscoopteller op 6. Hopelijk komener de komende 3 weken nog wat leuke films uit. Al die Bollywood films kunnen wij namelijk niet verstaan..

Ook het souvenirverzamelen gaat erg goed! Gisteren weer met Stijn op pad geweest om in de buurt van de Kapaleeswarar tempel nog wat godenbeeldjes te halen om mee te nemen naar Nederland. Zo komen we in ieder geval niet met lege handen thuis!

De rest van mijn vrije tijd vul ik op met het lezen van mijn Bones boeken, kijken wat ik met mijn toekomst wil gaan doen, internetten, skypen, met Stijn 24 kijken of het kijken van House.
Met dat laatste ben ik hier in India mee begonnen en ik ben inmiddels met het vijfde seizoen bezig, dus dat gaat erg hard!

Erg bedankt voor jullie leuke reacties op mijn blog en tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

Tim

Even een reactie 'als bewijs' dat ik/we echt je verhalen volg(en)! ;) Ik heb weer moeten lachen om je avonturen. Geniet van de laatste weken en succes met de deadlines! Groetjes!

Kirstin

Hey meis!
Heerlijk ff aan t relaxen dus ;)! Ben je weer helemaal klaar om de laatste weken dr weer vol tegen aan te gaan!
En kan me goed voorstellen dat dat biefstukje wel even ergg genieten was ;) vooral voor ons biefstuk liefhebbers :P. Succes nog met je deadlines!!

Liefs Kirstin

Mama

Hoi lieverd,tja wie wil er nu niet met zo,n leuke meid aan het zwembad zitten. De foto,s zijn weer erg leuk,hier wordt het weer wat beter gelukkig,ik denk dat iedereen dit weer wel beu is. Veel heb ik niet te vertellen,we hebben elkaar al op skype gesproken en gezien en dat vind ik geweldig dat het kan.
Een dikke kus van mij en ik spreek je snel weer XXxxXX. Mama.

Pieternel

Zo slecht is het toch ook niet in India!! Gelukkig maar, zo genieten jullie extra van een "gewone"biefstuk.
Voor de laatste weken nog veel werk- en vrijetijdplezier en tot ziens in Nederland
groetjes van ons allen

Ella

Hallo Lesley,

Al een aantal weken terug heb ik van je moeder informatie gekregen over je reisverhaal uit India. Ondertussen heb ik al enkele keren op je blog gekeken: verhalen gelezen en foto's gezien. Een aantal foto's brengt weer herinneringen boven aan mijn bezoeken aan India. Ik vond het een geweldig land!! Uit je verhalen maak ik op dat je je niet hoeft te vervelen, veel leuke dingen meemaakt en nieuwe ervaringen opdoet. Biefstuk heb ik er echter nooit durven eten.
Ik wens je nog een fijne tijd toe en hoop dat je nog lang met plezier aan deze stageperiode zult blijven terugdenken.
veel groeten van Ella (je vroegere juf van de basisschool)

Joep

Hey,
Ik vond toevallig je blog op het internet! Je kent me niet en ik jou niet! Maar je zit ook in India op dit moment en vind dat je een leuk verhaal hebt geschreven! (heb hem niet helemaal gelezen). Ik heb een tip voor je, als je een paar dagen vrije tijd hebt, ga dan naar Goa. Om echt goed uit te rusten! Er zijn nu weinig blanke toeristen, veel Indiase mensen hebben nu vakantie dus die zijn er wel! De stranden zijn mooi en je kunt er echt goed uitrusten! Ikzelf heb net mijn 3 maanden vrijwilligerswerk bij Don Bosco in Pondicherry afgerond en ga eind mei nog terug naar Tamil nadu! Ik zeg wannakam en nandri voor je leuke verhaal ;) Groetjes Joep Latka

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!