lesleyinindia.reismee.nl

Topweekend in Pondicherry

Hoi allemaal!

Terwijl jullie vandaag allemaal vrij waren, hebben Stijn en ik gewoon kei hard gewerkt! Ik hoop dat jullie leuke paasdagen gehad hebben!

Gelukkig waren wij afgelopen vrijdag vrij. Omdat we een lang weekend hadden, zijn we naar Pondicherry gegaan! Een stadje 160 km ten zuiden van Chennai wat vroeger bij de Franse koloniehoorde. Ook nu lopen er nog steeds heel erg veel Fransen rond. Best vreemd, want het is daar ook SUPER HEET!

Stijn en ik hadden elkaar gezegd dat we dit weekend flink foto's zouden maken.. En dat is gelukt hoor!

Op vrijdag vertrokken we om 11 uur met de business class bus. Jawel, business clas.. Want de rest was uitverkocht vanwege het lange weekend. Belachelijk die bus! Als ze hadden gezegd dat ie op zou stijgen, had ik het geloofd. Prachtige comfortabele stoelen met kussentje, dekentje, benen omhoog, filmpje kijken van het touch screen en gaan! Helaas was de reis maar 3 uur..

Toen we de bus met airconditioning uit kwamen, wisten we dat het ook hier erg warm zou worden.. We namen de autoriksja naar het hotel en dat was echt toppie. Een hotel voor maar 23 euro per kamer per nacht . Was prima te doen, met zwembad op het dak én een italiaans restaurantje erbij met uitzicht op Pondicherry. In dat restaurantje hebben we dan ook maarliefst 4 keer gegeten.. Een keer wat anders dan chapati, rijst, kip en chapati met rijst ging er goed in!

Pondicherry ligt aan zee, dus daar hebben we van genoten. Helaas konden we er niet in zwemmen, maar dat namen we voor lief. Dat zwembad maakte al veel goed :).

Op zaterdagochtend hadden we besloten om een wat groter uitstapje te doen. We gingen naar Auroville. Een medidatieplek om tot jezelf te komen en in vrede te leven. Geen idee wat we moesten verwachten, maar we gingen op pad.. Komen we in een centrumpje waar allemaal foto's hingen van een hele grote gouden bal met tuinen er omheen. Dit maakte ons erg nieuwsgierig en we gingen daarom richting de bal. Moesten we ongeveer anderhalve kilometer voor lopen, maar.. Dan heb je ook wat.. Midden in een grote vlakte met grasvelden, ligt een hele grote gouden bal. Bizar?! Alles wat ik kon denken was: 'Wat doet die bal daar?!'. We hadden een prachtig uitzicht op de bal en hebben foto's gemaakt. Schijnbaar kon je er ook in, maar dat hebben wij niet gedaan.

Stijn en ik hebben het er echt van genomen dit weekend. Eventjes Chennai uit, de wijde wereld in. Het klinkt gek, maar na 5 weken in Chennai ben je weer toe aan wat afwisseling. Op zaterdagavond, toen we het weekend in Pondicherry af wilden sluiten met een goed glas wijn, werd Stijn helaas ziek.. Toen was de avond al om 9 uur voorbij.. Gelukkig ging het de volgende dag weer goed met hem!

Even een berichtje over het werk en de afstudeeropdracht: Afgelopen donderdag hebben we een call gehad met de bedrijfsbegeleiders en de begeleider vanuit school en deze zijn erg tevreden over ons. De schoolbegeleider ziet tot nu toe geen redenen waarom wij niet gewoon af kunnen studeren. Joepie! Ik heb het gevoel dat mijn deel van de opdracht de goede kant op gaat en dat ik het tot een goed einde kan brengen!

Tot de volgende keer weer! Foto's volgen!

Papa

Eindelijk eens een keer lekker er uit geweest.
Verdiend schat. Na al dat dagelijkse werken in een kantoorgebouw waar je dus gewoon niet naar buiten kunt kijken. Blij dat het goed bevallen is en dat Stijn weer de oude is.
Ook blij dat de afstudeeropdracht goed gaat. Hou vol, dan heb je het allemaal niet voor niets gedaan.
Maar probeer er ook zoveel mogelijk van te genieten.
Goetjes xxx Papa

Mama

Hoi hoi lieverd,heerlijk dat jullie samen zo genoten hebben van jullie uitstapje,en de foto,s spreken weer voorzich erg mooi zijn ze weer,de Pasen zit er weer bijna op en morgen gaan we hier ook weer gewoon aan het werk.Het weer is bar en boos het regent al de hele dag.Stuur maar een beetje zon van jullie deze kant op.Ook fijn om te horen dat het goed gaat met jullie stageopdracht,ga ervoor meis,we weten dat je keihard eraan werkt om het te doen slagen.We spreken elkaar weer snel hoop ik,dikke kus mama XXxxXX.

Koen en Paul

Hoi Lesley,

allemaal hartstikke leuke foto's en verhalen maar hier gebeurt oo kvan alles. Papa en mama hebben een speeltoestel gekocht. Er zit een schommel aan en lekker hoge glijbaan! Mieke heeft hem ook al gezien en vindt hem prachtig. Van ons mag Mieke er ook een keer op. Als jij weer thuiskomt mag jij ook op de schommel als je wilt! heel vee plezier nog in India en groetjes en dikke kus van ons.
De buurjongens.

Koen en Paul

Oh ja, dat vergeten we nog te vertellen. we hebben meegedaan met een wedstrijd bij de Albert Heijn. Om mee te doen aan de wedstrijd moesten we een eitje mooi versieren en raad eens...
we hebben allebei een prijs gewonnen en morgen gaan we die samen met mama ophalen. We houden je op de hoogte...

doei!!

Anita

Fijn dat jullie naast het harde werken ook eens lekker kunt genieten van India !!Bijna alweer op de helft van jullie stage ... Liefs Anita