lesleyinindia.reismee.nl

Over de helft

Hoi allemaal,

Misschien weer tijd dat ik een keer op mijn blog schrijf. Er is de laatste tijd niet heel veel gebeurd. Het is ook eigenlijk veel te warm aan het worden om veel te doen. We proberen zoveel mogelijk airconditioning mee te kunnen pikken.

Vorige week vrijdag was het hier tamil new year.Toen zijn we met iemand van het werk naar een grote tempel (kapaleeswarar) hier in Chennai geweest. Dat was wel ontzettend leuk, want het was immers een dag waarop iedereen naar de tempel kwam om te bidden voor een goed jaar. Er waren dansvoorstellingen (erg mooi!) en lange rijen om in het midden bij de god van de tempel te mogen komen. We zijn gaan zitten en hebben van onze collega de verhalen over het hindoeïsme gehoord. Erg mooi!Zo heeft ieder mens 7 levens en kun je dus 6 keer reincarneren (als mens, dier, plant, etc.). De mensen bidden vaak tot de goden, omdat ze hopen dat dit hun laatste leven is. De dood is een bevrijding, omdat deze wereld erg veel leed met zich meebrengt.

Vandaag ben ik naar een mis en feest geweest van een andere collega die een huis heeft gebouwd. Het was een katholieke mis om het huis in te wijden en daarna een lunch. Erg leuk! Het was echt een prachtig huis en het meemaken van zo'n mis is ook erg bijzonder, ookal kon ik er helaas niks van verstaan. Er werd gezongen, uit de bijbel voorgelezen en het huis werd ingewijd met wijwater. We waren echt welkom en dat voelde wel erg fijn. Oh en we kregen onze lunch op een bananenblad!Dat eten met de handen gaat nog steeds niet helemaal goed.. Hoe eet je in godsnaam rijst met je handen? De Indiërs zijn er bijzonder goed in.

Verder gaan we veel naar de film. Gisteren zijn we nog naar 'Battleship' geweest en vorige week ben ik naar Titanic 3D geweest. Ook ben ik druk bezig met souvenirs verzamelen om mee naar huis te nemen. Ik kan natuurlijk niet over 5 weken thuiskomen en geen souvenirs hebben :).

Gisteren zijn Stijn en ik met de autoriksja op pad geweest om foto's te maken van de omgeving. We zijn de route gaan rijden die we altijd rijden en hebben foto's gemaakt. Ik ga ze uitzoeken en zal de mooiste op mijn blog plaatsen! Er zitten erg bijzondere foto's bij die een heel goed beeld geven van India.

Zoals ik al zei, heb ik nog maar 4,5 weken te gaan en dan kom ik weer terug naar het (koude?) Nederland om af te studeren! Ik heb nog steeds het vertrouwen dat het gaat lukken. Dat werken in cubicals zal het nooit voor mij worden, maar heey, ik heb dit toch maar weer mooi meegemaakt! Dat neemt niemand mij meer af.

Voor morgen alvast gefeliciteerd voor mama en een dikke kus! En geniet van je verjaardag vandaag :).

Doedoei,

Lesley

Reacties

Reacties

San

Hey Les,

Klinkt allemaal heel goed en die afstudeeropdracht gaat zeker lukken, jullie zijn zo'n top team. Daar hoef je je helemaal niet druk om te maken!

Geniet nog van je 4,5 week. Het is hier inderdaad erg koud! Dus neem als je terugkomt gerust het lekkere weer daar vandaan mee!

Dikke kus ook aan Stijntje!

Papa

Hoi schat,
Ondanks het warme weer toch weer enkele leuke dingen meegemaakt; Boedhisme en Christendom naast elkaar in hetzelfde land zonder (veel) herrie. Heel mooi. Kon het overal maar zo zijn.
Verder is het maar goed dat we hier bepaalde ARBO wetgeving hebben. Hier mag je niet de hele dag in een Cubical. Er moet daglicht op je werkplek zijn. Dus dat maak je hier niet zo mee.
Nog maar zo'n 4,5 week. Jullie komen op vrijdagmorgen hier aan en vertrekken dus op donderdag laat in de avond denk ik. Dan zul je toch donderdag niet meer hoeven te werken hoop ik. De tijd vliegt.
En neem maar een trui mee. Het is hier zo'n 35 graden kouder dan daar. Maar ja toen we uit Kenia terugkwamen scheelde het zo'n 42 graden. Van 35 naar -/- 8 en in de sneeuw.
Doei xx Papa

Mama

Hoi meiske,je bent inderdaad over de helft,de tijd gaat echt heel snel.
De laatste feestgangers zijn net weg,het was weer een gezellig en druk feestje.
En de vaatwasser draait op volle toeren.
Morgen een rustig dagje,dan kan ik er langzaam aan wennen dat ik weer een jaartje ouder ben geworden.
Hoop je morgen nog even te spreken,dikke kus XXxxXX Mama.

Kirstin

Hey meis!
Wat gaat de tijd ook snel he!
Maar mooie foto's ^^ geeft wel goede sfeer van hoe het leven daar is...
Lijkt me allemaal erg indrukwekkend om zo te zien...
Als je weer terug bent moeten we maar lekker ouderwets met onze handen frietjes gaan eten :D

*Dikke knuffel!!*

ps Alvast gefeliciteerd Mieke!

Anita

Hoi meiske ! Fijn dat je weer een verhaal hebt geschreven en Stijn mooie, maar trieste foto's.Wat een wereld van verschil !!! Knuffel Anita

Kees van Bergeijk

He Lesley,

Allereerst van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder.
Ik heb gistermiddag heerlijk koffiegedronken en appeltaart gegeten met Henk en Mieke. Was erg gezellig.
Maar ik lees dat verschillende religies naast elkaar kunnen leven. Wat mooi. Misschien kun je "Blondie"Wilders en zijn PVV eens naar India laten komen. Dan kan hij met eigen ogen aanschouwen dat het blijkbaar wel mogelijk is om verschillende culturen c.q. religies met elkaar door één deur laten gaan.
Hier maakt hij toch alles kapot.
Je bent de helft van de tijd van je opdracht weer gepasseerd dus het is aftellen. Ik neem aan dat je de opdracht in de geboden tijd ook kunt afmaken?
Mij rest nog jou een mooie tijd toe te wensen in India en een klein beetje jalouzie is wel aanwezig want het lijkt mij een fantastisch land om eens te bezoeken. Veel succes nog en groetjes van de Bergeijkjes.

Marthe

Hoi Lesley!

Ik had vannacht gedroomd dat we met z'n allen bij jou waren langsgekomen in Chennai! Super leuk, maar helaas gaat dat in de echte wereld niet lukken ;)

Zet nog even door de laatste weken in de cubicle en geniet van de mooie momenten die nog komen gaan.

Kus & knuffel,
Marthe

Koen en Paul

Hoi Lesley,

We hebben keiveel eendjes in de straat!!!
Bij Lard-Jan en Annelies hebben er elf eendjes in de tuin in hun nest gewoond. er lagen zelfs 12 eieren in het nest maar één is er opgegeten door een ekster. Annelies heeft de eendjes afgelopen donderdag (of vrijdag) in de stroom los gelaten. En bij Lieke en Fenna zat een nest in de voortuin onder een struik. en daar zijn zelfs 14 eendjes uitgekomen!! Eén ervan is knalgeel; da's keicool!
groetjes van Koen en Paul

Janne

Hey Lesley,

Ik kom er nu pas achter dat ik nog helemaal geen berichtje heb achtergelaten. Sorry!!!

Maar, wat een mooie foto's zeg, wat een verschil met Nederland.

Ik hoop dat je nog een leuke tijd hebt.

XXX

Janne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!