lesleyinindia.reismee.nl

Aardbeving(en)

Hoi allemaal,

Een blogbericht aan de hand van de gebeurtenissen van vandaag. Wellicht dat jullie het gehoord hebben op het nieuws.. Er zijn 2 aardbevingen geweest in de buurt van Indonesië en die waren ook in India te voelen. Gelukkig hebben de aardbevingen (vooralsnog) geen doden veroorzaakt en is in ieder geval de schade hier in India beperkt gebleven. Aangezien ik dit niet elke dag meemaak, is het misschien leuk om mijn verhaal aan jullie te vertellen.

Vandaag rond half 2/2 uur voelde ik mijn stoel trillen. Ik dacht 'heey, das gek', maar ik dacht dat het aan de liften lag ging gewoon weer verder met werken. Een paar minuten later voelde ik het weer... Ook toen ging ik weer netjes aan het werk.

Omdat ik muziek aan het luisteren was, had ik weinig in de gaten.Trouwens, als je in cubicals werkt heb je sowieso weinig in de gaten van je omgeving..

Op een gegeven moment kwam er iemand naar ons toe in haast om te vertellen dat we allemaal naar buiten moesten. Dit was natuurlijk best grappig, want waar denk je als eerst aan? Inderdaad, een brandoefening.

Tijdens het gebruiken van de brandtrap, kwam het pas in me op dat die trillingen misschien toch niet van een kapotte lift kwam, maar van iets anders..Nou bleek dat er twee aardbevingen waren geweest en dat die ook op andere plekken in India gevoeld waren.

Honderden (!!!) mensen stonden buiten te bellen in totale chaos en te wijzen naar een stuk tegel uit een gebouw wat miste.Ik denk nog steeds niet dat dat stuk tegel eruit is gevallen tijdens de aardbeving, maar dat dit al zo was.. Maar wie weet?

Na een uurtje rondgelopen te hebben en alle kanten opgestuurd te zijn, mochten we het gebouw weer in.Ze vertelden dat alles veilig was.Ik heb meteen naar papa gebeld om zeker te weten dat ze het nieuws van mij zouden horen en niet van een ander.

Na weer een tijdje gewerkt te hebben, hoorden we dat er een tsunami op komst was en om 5 uur de kust van Chennai zou bereiken.Gelukkig is gebleken dat deze tsunami niet meer zou komen. Ons gebouw staat zo'n 10 km van de zee af, dus dit was voor ons op dat moment sowieso geen gevaar.

Rond half 4/4 uur werden we weer het gebouw uitgestuurd, omdat er schijnbaar scheuren in de kelder zijn ontstaan?Een aantal mensen zeggen dat het niet waar is.Ik heb geen idee, maar ik denk dat het allemaal meevalt.

Iedereen wilde naar huis, dus het duurde erg lang voordat we eindelijk vervoer naar het guesthouse hadden. Er was NOG meer verkeer dan normaal en er was geen autoriksja of taxi te krijgen. We kwamen op straat iemand van Cognizant tegen die toevallig bij ons in de buurt woonde, dus die kon ons wel afzetten.

Gelukkig hadden we internet in het guesthouse, want dan kon ik mama even geruststellen dat alles goed met mij gaat.

Bij deze mijn bizarre verhaal, ik heb ook nog foto's van de evacuatie dus die zullen jullie hier op mijn blog zien verschijnen.

Tot snel!

Lesley

Reacties

Reacties

Mascha

Wat een verhaal....!
Ik kan me voorstellen dat het heel raar is om er midden in te staan.
Lieke en Fenna wilden er meteen alles van weten. Ze hebben de foto waar je op staat ook heel goed bekeken!
Wij zijn in ieder geval blij dat jullie oké zijn!
De buurtjes van nummer 86

Mama

Sjonge,sjonge ja ik heb er vandaag wel weer wat grijze haren bijgekregen. Maar je maakt het goed en er is daar niets ernstigs gebeurd gelukkig,hoewel de foto,s wel een indruk achterlaten over hoe het er aan toe gaat als er zoiets gebeurd. Knoop goed in je oortjes,mijn gezin is pas weer compleet als jij weer bij ons bent,zaterdag zit je op de helft. Het gaat snel,maar het mag van mij nog iets sneller,ik spreek je snel weer,dikke kus Mama XXxxXX

Alex Snoeren (Cognizant)

Beste Mama: Ik heb Lesley voorgesteld om ook mijn telefoon nummer met jou te delen. Ik ben de onsite (in Nederland) begeleider van Lesley/Stijn. Mocht er ooit iets zijn dan kun je mij altijd bellen, ik heb een goed en direkt contact met de collega's in India. Ook ga ik zelf een week naar India in de week van 6 Mei. Als ik iets mee moet nemen dan hoor ik dat graag.

Uiteindelijk was de aardbeving in Indonesie een trilling in Chennai en zijn de uitgevoerde evacuaties een goede voorzorgsmaatregel waarbij veiligheid van de medewerkers op nummer 1 staat.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!