lesleyinindia.reismee.nl

Toekomst voorspeld

Hoi allemaal,

Doordat ik helaas al een hele week geen internet had, heb ik ook mijn blog niet bij kunnen werken. Inmiddels heb ik internet, dus daar kotm ie dan:

Langzaamaan beginnen we een beetje te wennen hier. Communiceren met handen en voeten, vaste routines die nu normaal beginnen te lijken en we beginnen onze weg te vinden in de stad. Na een moeilijke start, schijnt toch de zon.

Over de zon gesproken.. Het weer is hier nog steeds hetzelfde. Ze zeggen nog steeds dat het over een maandje 45 graden zal zijn. Alsof 40 nog niet genoeg is? Maar het went, dus ook dat zal niet meer zoveel problemen opleveren.

Gewend aan de tijdzone.. Check.. Dan hebben we alleen nog dat eten hier. Helaas zegt mijn lichaam nog steeds stellig nee tegen eten waar ook maar een heel klein beetje pittige kruiden op zit. Dus het is nog steeds feest..

We zien nu langzaamaan wat meer van Chennai. Naast shoppen zijn we afgelopen zondag naar het strand geweest met iemand van Cognizant. Lekker wat frisse lucht! Deze persoon van Cognizant is fotograaf als hobby, dus hebben we een fotoshoot gedaan. De foto's volgen nog!

Op het strand heeft een vogel mijn toekomst voorspeld.. In de avond kwamen we een man met een vogel tegen en die vogel was met kaarten aan het spelen. Nou bleek dat de vogel dus door middel van tarot mijn toekomst kon voorspellen.. Dat vond Stijn natuurlijk wel erg leuk dus die liet mijn toekomst voorspellen voor 51 rupees (das 75 eurocent). Komt ie: Ik word 90 jaar oud en ik ga trouwen op mijn 27ste.. Vanaf nu af aan zal alles goed gaan. Alles wat ik leer en doe zal me lukken. Maar... Ik zal altijd te weinig geld verdienen dan mijn uitgaven zullen zijn..

Vorige week zijn we ook naar de film geweest, John Carter. Om 10 uur zou de film beginnen, wij zaten klaar.. Begon het hoofd van Tamil Nadu (provincie) een toespraak van 22 minuten (!!) te houden over hoe zij de bevolking helpt na de tsunami. Ik had daar nog nooit bij stilgestaan, maar de tsunami heeft hier echt veel schade aangericht. Dus na 22 minuten propaganda begon de film.. Uiteindelijk merkten we dat er een aantal keer in de film geknipt is en dat we het einde gemist hebben. De laatste 15 minuten hebben ze uit de film geknipt..

Omdat op donderdag Stijn jarig zou zijn, heb ik met iemand een chocoladetaart geregeld en hebben we met een aantal mensen van het guesthouse, Stijn verrast toen we terug kwamen van de film. Het schijnt hier traditie te zijn om bij de jarige taart in het gezicht te smeren.. zie foto.. Die avond waren we uit gegaan en daar zijn foto's van genomen door een fotograaf.

Gisteren stonden we in de krant!! De Chennai times. Ook daar heb ik een foto van.

De aankomende dagen breng ik alleen door hier in Chennai, aangezien Stijn naar Sri Lanka is voor een paar daagjes. Een van zijn vrienden heeft een huis gebouwd voor zijn moeder en Stijn gaat naar de opening kijken. Ik heb genoeg steun hier en mensen om me heen, dus dat komt helemaal goed! Lekker rustig... Zo zonder stijn ;).

Ik laat het hier voor nu eventjes bij. Laten jullie een berichtje achter? Super leuk om ook eens iets te horen uit Nederland!!

Reacties

Reacties

Robin

Hee Les!

De zomer doet haar intocht! Het is hier nu 17 graden denk ik en het worden er meer tot en met vrijdag (daarna, hebben we het niet over) ;-)
Hier gaat de stage goed, liggen voor op schema!

Tot over 10 weken...
xx knuffel Robin

Jochem

Ey lesley,

Leuk dat je eindelijk weer kunt bloggen was al nieuwsgierig waar de volgende bleef, want die stijn en bloggen dat wordt helemaal niks he :O. Na goed leuk om alle nieuwe avonturen weer te lezen, jammer van John Carter film. weet je ook waarom ze dat er allemaal uitgeknipt hebben is wel zonde van de film zo ? Na goed geniet van de zon de zee het weer en de rust (geen stijn) Geef stijn nog een dikke kus van mij voor zijn verjaardag :P of nee beter gezegd geef stijn maar een dikke taart van mij (uiteraard dan wel de traditie naleven en wel filmen XD)

Groetjes weer en doeggie succes vanuit Info Support Tilburg en lekker blijven bloggen.

Jochem

Anita

Hoi Lesley
Fijn dat jullie al wat gewend zijn daar en leuke foto'"s !!
Waarom heeft Stijn zijn toekomst niet laten voorspellen ??
Nou maar hopen dat hij weer veilig bij je terug komt uit srilanka !! Dikke knuffel voor jullie allebei

Mama

I gotta a feeling ohhhhhhh ohhhhhhhhhhhh.
Because tonight its gonna be a good night.
We gaan hem raken.
Het bier staat koud.
Schreeuw van de daken.
We gaan voor goud.
Hey lekker moppie kom jij is hier.
en haal voor ons eens 20 bier. ohhhh ohhhhhh.
Zo meiske,speciaal voor jou even opgeschreven zodat je het niet vergeet.
Het gaat goed met jullie en dat is erg fijn.
Geniet er vooral van dat is het belangrijkste.
Spreek je snel weer ,een hele dikke kus XXX Mama.

Kim

Zo, dus over een paar jaar hebben we een feestje ;-) (als jij 27 bent). Maikel, weet wat je te doen staat!!

Mariëlle

Hey Lesley,
Dus je mist huize Somers zo af en toe nog wel. Tja, wij jou ook hoor! We wisten even niet meer precies hoe het zat met het koude pastagerecht, maar het is goed gekomen. Wij wensen je nog een hele leuke stage en heel veel plezier tot daar in India.
Enne.....welke datum kunnen we noteren in de agenda voor de bruiloft :-)

Groetjes, de buurtjes

Papa

Mooie voorspelling hoor ! Zeker voor de fooi?
Weet je wat echt het mooie is van de toekomst?
Je hebt het zelf voor een groot deel in de hand!
May all the things you wish for, come true!
Kus Papa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!