lesleyinindia.reismee.nl

Eerste weekend achter de rug

Hoi allemaal,

Mijn derde blogbericht uit India.

Mijn allereerste weekend in India zit erop! Helaas heb ik best wel last van mijn buik (wat wil je ook, met die hete kruiden..), dus het eerste weekend was voor mij niet een heel erg groot succes. We hebben wel een aantal leuke dingen gedaan.

Afgelopen zaterdag zijn we naar een aantal warenhuizen geweest met 2 mensen van het guesthouse. Ik voelde me niet zo goed, maar ben toch gegaan, omdat ik er graag even uit wilde. Echt bizar, dan loop je een mall binnen en bevindt zich rechts van je gewoon Hamleys (ja serieus!). Overal winkels van bekende merken. Natuurlijk zijn hier de spulletjes dan ook wel weer duurder dan wanneer je het in een lokaal winkeltje zou kopen. Maar je waant je echt alsof je gewoon weer in het Westerse leven zit. Ik heb nog geen Indische kleding gekocht, maar ik ben het wel van plan :). Verder hebben we dit weekend de buurt een beetje verkent.

Vanaf vandaag gingen we onze eigen taxi regelen om op het werk te komen. Vanochtend konden ze het niet vinden, dus waren ze een half uur te laat, en vandaag hadden we om 6 uur de taxi besteld en is het uiteindelijk gelukt om er toch nog een om half 8 te regelen.. Maar we worden hier vast wel beter in. Om kwart over 8 waren we weer terug in het guesthouse.. Zo maak je lange dagen.

Op het werk gaat het nu wat beter. In plaats van dat we moe op het werk zitten, kunnen we nu wel wat nuttigs doen. We hebben onze eigen plek gekregen en zitten in een cubical. Dat is echt ongelofelijk wennen, want je zit in een klein hokje, maar dat hokje staat weer in een grotere ruimte. Helaas komt er geen zonlicht binnen.

Als we koffie willen drinken, moet je eerst de werkruimte uit en naar een keukentje om koffie te halen (gelukkig is die wel goed te drinken!). Daarna drink je die in de hal op. Wij zijn in Nederland gewend om de koffie op je eigen werkplek op te drinken, maar dat is hier dus niet het geval. Iedereen heeft wel een fles water op de werkplek.

Dan nog even een grappig verhaaltje.. Stijn en ik hebben nu allebei een eigen simkaart.. Allebei van een andere provider. We krijgen allebei reclame van de provider, maar Stijn krijgt dit én 10 keer zo vaak én dat is nog niet alles, hij werd vandaag gebeld en toen begon er een bandje met reclame af te spelen. Wat ben ik blij dat ze dat in Nederland niet kennen!

Het is nog steeds allemaal even wennen hier in India, maar we komen er wel. Volgens mij is de jetlag bijna op z'n eind, nu nog zorgen dat die darmklachten weggaan. India is een prachtig land en zeker de moeite waard om nog eventjes te blijven.

Reacties

Reacties

Maikel

Hey,

Fijn dat jullie al een beetje gewend raken en dat jullie steeds een beetje meer zelfstandig kunnen worden.

Dankzij je pap heb ik je een keertje kunnen bellen. Wel beter dat het zo goed werkt!

Ik denk niet dat het bandje met reclame was hoor, wat Stijn te horen kreeg. Dat waren gewoon een stel Indiërs die in een (geïmproviseerde) 'studio' ter plekke een stukje deden. Speciaal voor Stijn ;).

Houd je taai en blijf lekker je best doen!

Groetjes,
Maikel

Oma en Rubin

hoi lesley fijn om te horen dat het weer wat beter gaat met jou, en dat je een beetje gewend raakt aan de lokale tijd in india. en dat je een beetje tot rust komt,
leuke foto's heb je al geplaats als de foto ruimte op is
laat het mij maar even weten oke??
heel veel groetjes van oma en Rubin xxxx

Papa

Hoi Schat
Langzaam aan valt het allemaal een beetje op zijn plek.
Het is gewoon veel te snel gegaan. Je lichaam kan dat niet zo snel verwerken.
Neem de tijd die je nodig hebt om te wennen aan het leven daar, aan het eten en aan het klimaat. Als je eenmaal gesetteld bent kun je weer de hele wereld aan.
xxx

Mama

Hoi meisje,lekker de was gedaan zie ik,en Stijn ook,het zal wel goed drogen daar boven op dat dak. Kun je daar in de schaduw niet een paar stoeltjes kwijt? Kun je toch lekker buiten zitten. Hier gaat alles zijn gangetje,Papa naar kantoor en Merel iedere dag ook naar Eindhoven.Het is hier maar rustig zo zonder jou,ik wilde botjes kijken ,maar daar is niks aan zonder jou ,met je heerlijke commentaar er tussen door,dus was ik in slaap gevallen. Er is een nieuw seizoen begonnen,dus die moet je maar kijken als je weer thuis bent. Veel werkplezier samen ,maar geniet ook van je vrije uurtjes,dikke kus en tot snel Mama XxX.

Pieternel

Hoi Lesley, Weer een leuk verhaal zeg, maar toch heel anders dan de situatie in Kenia.
Het is natuurlijk ook een ander land, met andere gewoontes en jullie hebben nu ander werk dan in Afrika.
Dat je op moet passen met vreemde gerechten hebben jullie al ondervonden.
En verder veel rondkijken buiten werktijd want de maanden vliegen voorbij. Na de diplomauitreiking ga je terug om als een echte tourist India opnieuw te bekijken.
Veel plezier en pas goed op jezelf.
Groetjes van familie de Ruyter

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!