lesleyinindia.reismee.nl

Chaos, geuren en kleuren

Hoi allemaal,

Super leuk dat jullie allemaal weer mijn blog lezen! Ook erg leuk om van jullie te horen!

Omdat ik zo belachelijk veel meemaak, meteen 2 dagen later weer een berichtje.

Even kort een beetje hoe het nu met mij (en Stijn) gaat. We hebben allebei eindelijk een beetje lekker geslapen! Ook hebben we vandaag eindelijk goed gegeten! Vanochtend lekker toast met een gekookt eitje, 's middags een beetje Indisch en ook deze avond ging het prima naar binnen. Dat voelt echt zo ongelofelijk fijn!

Dan nog even voor de mensen die denken dat Stijn en ik vakantie hebben.. Wij waren gisteren om half 8 thuis en vandaag om 8 uur ;). De mensen hier in India werken eigenlijk aan de hand van hoeveel werk ze hebben en zetten hun privéleven op de tweede plaats.

Vandaag had het alleen wel een andere reden dat we wat later waren.. Opeens kregen we de vraag of we mee wilden spelen met cricket, met de Indiërs en de andere Nederlandse Cognizant/bank mensen die hier een weekje op zakenreis zijn. Dat schijnt echt DE sport te zijn in India. Zo'n 95% of de mensen in India (en dat zijn er heeeeeeeeeeeel veel) kijken/spelen cricket. Zelfs de vrouwen hebben posters aan de muur hangen van de knappe spelers. We gingen mee en hebben echt een toffe middag gehad. Ik heb niet meegespeeld, omdat ik dat met hakken niet zo fijn vind, omdat het super heet is in de zon en omdat er speciaal voor mij een andere vrouw meegegaan was die ook mee ging kijken.

Ja mensen, het is hier echt zoooooo heet! Overdag is het hier 40 graden, en als je dan denkt (of eigenlijk hoopt..) dat het 's avonds afkoelt, dan wordt je wel teleurgesteld.. Want 's nachts is het ook gewoon rond de 28 graden. Op zich is dit niet zo'n probleem, maar doordat we aan zee zitten is de lucht erg vochtig.

Verder is echt iedereen zo ontzettend lief en behulpzaam. Echt iedereen vraagt hoe het met ons gaat, waar we verblijven, of het allemaal wel lukt en natuurlijk krijgen we ook van iedereen tips waar we naartoe kunnen of zouden moeten gaan. Ook willen ze allemaal iets leuks gaan doen met ons in het weekend. Als we tegen iedereen ja zeggen, hebben we gewoon onze weekenden al vol staan.

Nog wat dingetjes:

  • De Indische mensen schudden met hun hoofd.. Dat is echt heel erg raar.. Want ze bedoelen dan ja. Ze staan echt (geen geintje) de hele dag met hun hoofd te schudden. In het begin was dat echt heel erg vreemd, want dan ging het van:

Ik: Do you have a second, please?
Ander: *Schudt met hoofd* ...Yes, of course

Dat is wennen!

  • De taal die ze hier spreken is Tamil. Ik heb al geleerd hoe ik moet vertellen dat ik een appel heb gegeten. Helaas ben ik dat ook alweer vergeten..

  • Verder heb ik geleerd waarom koeien heilig zijn. Ze zijn namelijk heilig, omdat ze zorgen voor proteïnes. Wanneer je een koe slacht, heb je geen respect voor het dier, want je kunt namelijk veel langer van het dier gebruik maken als je het dier laat leven. Wat misschien wel een beetje vreemd is, is dat wanneer een koe dan overlijdt, het dier wel gewoon weg wordt gegooid.

  • Ik weet niet hoe ik ooit heb kunnen aannemen dat hier geen muggen zitten, want ik ben afgelopen avond en nacht wel gewoon lekgestoken..

  • Iedereen zegt dat India stinkt. Ik denk dat ik nu weet wat iedereen bedoelt. Toch moet ik zeggen dat ik niet vind dat het hier echt stinkt. Natuurlijk zijn de uitlaatgassen en dergelijke niet zo fijn en kom je af en toe putlucht tegen.. En is ook 's ochtends de geur van het pittige eten niet erg fris.. Maar ze hebben ook overal dingetjes (bloemen, balletjes, geurverspreiders) die zorgen dat het vaak ook lekker ruikt.

  • De vrouwen dragen hier echt prachtige kleding en hebben ook van die hele mooie bloemen in hun haar. Dat moet ik ook maar eens gaan regelen..

Ik had nog heel veel leuke dingen om te vertellen, maar die ben ik helaas vergeten. Dus de volgende keer meer! We hebben al wel foto's gemaakt, dus ik ga kijken of ik die stukje bij beetje online kan zetten.

Ook heeft Stijn inmiddels gefilmd tijdens onze taxiritten. Dat filmpje is ook binnenkort te verwachten. Dan kunnen jullie zien wat voor chaos er hier in Chennai heerst.

Doedoeg!

Reacties

Reacties

Kim

Ja haha, ze staat continu met hun hoofd te schudden (had veel Indiase collega's in Londen), maar ze weten zelf niet eens waarom ze het doen! Ik ze leggen de klemtóón ook altijd anders dan wij..
Leuk dat je wat foto's hebt geplaatst. Jullie guesthouse ziet er goed uit!
Xx

Papa

Hoi schat,
Cricket is een typisch Engels spelletje waar wij niet zo veel om geven. Zij hebben het in de Engels koloniale tijd meegekregen en zijn er dol op. Een wedsrijd kan makkelijk een hele dag duren. Dus ik was al bang dat het weer laat zou zijn voor je terug op je kamer zou zijn.
Zonde dat een lekker biefstukje er niet in zit met al die heilige koeien.
Al die nieuwe indrukken in de eerste dagen; op zondagnacht aankomen en meteen maandagmorgen aan het werk; lange dagen en dus korte avonden en vervolgens warme nachten en niet al te best slapen. Het zal allemaal best hard aankomen. Het zal goed zijn als het weekend is. Dan kun je eens rustig bijkomen en wat tijd voor jezelf nemen.
Een heel andere ervaring dan Kenia lijkt me zo.
Leuke foto's schat. Keep up the good work!
Groetjes xxx

Mama

Hoi meisje,nou het weekend is bijna begonnen,ik hoop dat jullie nu je rust kunnen nemen,lekker een beetje bijslapen en je lekker ontspannen. Beetje shoppen misschien? Een heel fijn weekend en een hele dikke kus van mij. Mama xxx

Herman en Ellen

Hey kanjer,

We hebben met veel plezier je verhalen gelezen. Ze zijn zoals altijd leuk, grappig, informatief en uitgebreid. Waarschijnlijk is India weer heel anders dan Afrika.

Geniet van alles en fijn dat anderen dat ook met je mogen delen door middel van je verhalen.

We weten dat je af en toe een beetje op Stijn moet letten, maar past Stijn dan ook een beetje op jou?

Groetjes en een dikke knuffel van Herman en Ellen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!