lesleyinindia.reismee.nl

Laatste loodjes

Heey allemaal,

Een laat bericht, omdat de vorige week een erg zware week is geweest. Ik ben namelijk ontzettend ziek geweest (noem het maar op en ik had er last van) en heb dat op moeten lossen door een aantal dagen op bed te liggen met antibiotica. Gelukkig gaat het nu weer beter en kan ik de laatste dagen toch nog hard aan de slag om alles netjes af te ronden voordat ik terug ga naar Nederland, volgende week donderdagnacht.

Om te beginnen hebben Stijn en ik gisteren een positieve afstudeerprognosis gekregen, dus onze afstudeerpresentatie vindt inderdaad plaats op 19 juni! Om dit te vieren zijn we gisteren naar de bioscoop geweest (uiteraard). Dark Shadows ging niet, dus zijn we naar Hugo geweest. Een aparte maar erg leuke film.

We zijn nu bezig met het afronden van onze opdracht en leveren morgen ons conceptverslag van het afstudeerrapport in. We gaan de goede kant op en er zijn alleen nog wat kleine aanpassingen en toevoegingen nodig. De docent vond gisteren het document al erg mooi, dus dit gaat helemaal goed komen.

We hebben ook ons 'terugblik en vooruitblik' gesprek gehad met onze bedrijfsbegeleider en ook dit was erg positief. We mogen bij Cognizant blijven! Binnenkort toch maar mijn definitieve keuze gaan maken.

Vorige week was onze bedrijfsbegeleider in India en mochten Stijn en ik mee naar een basisschool om daar geld te brengen wat ingezameld was via het Outreach project van Cognizant. Een basisschool in Nederland had geld opgehaald door middel van het maken van kettinkjes e.d. en heeft de spullejtes daarna verkocht. Wij mochten met een bedrag van 430 euro op pad om de kinderen van de basisschool in India een summercamp te geven en boeken voor de bibliotheek te laten kopen. Dit was echt ontzettend leuk. De kinderen zongen en bidden voor ons en waren erg blij. Ook de presentatie die de bedrijfsbegeleider gaf over Nederland (klompen, tulpen, koeien, fietsen, kou, etc.), was een groot succes en liet de kinderen hard lachen. We hebben ook maar een gek landje, natuurlijk.. Het deed me allemaal denken aan de kinderen in Kenia die we blij hebben mogen maken. Ook dit was weer een bijzondere ervaring.

Verder zijn we nog met de belgen (die ook in Chennai zijn via Cognizant) gaan eten bij de BBQ nation en zijn we gaan lunchen bij een collega van ons in haar nieuwe appartement. Van dat eerste werd Stijn ziek, waardoor de lunch daarna ook niet zo'n succes werd.. Lang leve het eten in India.Stijn en ik denken dat het allemaal komt doordat de 'Currygod' een hekel aan ons heeft. Maarja, volgens anderen bestaat die God helemaal niet..

Als laatst heb ik inmidels alle House afleveringen gezien (t/m seizoen 6) die ik bij me heb, dus ben ik weer overgegaan op veel lezen. Ook hebben Stijn en ik samen seizoen 1 van Game of Thrones gekeken en zijn we nu bezig met Breakout Kings. Seizoen 2 van 24 komen we toch echt niet doorheen...

Dit was het weer voor nu! Ik ga zo weer chapati, rijst en kip eten en ik zal voordat ik vertrek nog een berichtje plaatsen!

Groetjes uit ,het nog altijd hete, India!

Reacties

Reacties

Maikel

Goed bezig mop. Zet 'm op die laatste week! We weten dat je het kunt. Tot snel :)

Mama

Hoi meisje,ja heerlijk nog een weekje en dan kom je weer naar huis,ik kan niet wachten.
Zal wat lekkere dingen in huis halen zodat je die currygod kan vergeten. Nog een hele fijne week en ik spreek je snel weer ,dikke kus Mama xxx

Tim

De laatste loodjes alweer Lesley. Veel succes met de afronding van je project en tot snel!

Albertine

Heel veel succes en groetjes van ons allemaal!

Loes

Ik was deze keer een beetje laat met je blog lezen, haha.dus ik wist al hoe het er voor staat;) toch altijd leuk dat nog een keer te lezen. Ik ben nu ook seizoen 1 van game of thrones aant kijken, vind het erg leuk! Ik zit nu in de trein en na een mooie dag is het nu tegen en onweer! Tot snel, veel plezier nog! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!